
Google začal indexovat obsah generovaný JavaScriptem
Společnost Google zlepšuje způsob jakým Googlebot prohledává dynamické webové stránky. Googlebot zřejmě již neprohledává jen statické HTML stránky, ale také je zřejmě schopen zpracovat JavaScripty a tím se tak dostat k tomuto obsahu. Velkým problémem je, jak se vyhledávací / indexovací roboti vypořádají s dynamickým obsahem (JavaScript / AJAX) a to je zcela zásadní otázka.
Jaký to může mít vliv ..
Celkový výsledek, který tímto může vzniknout, by mohl být přínosný a tím pádem pozitivní, ale také by mohl mít značně negativní výsledky. Například můžete mít stránky, které nikdy nepoužily URL přesměrování na jinou stránku, ale pouze aktualizovaly svůj obsah buď často, anebo když uživatel klikl na tlačítko "Zobrazit více". Tento typ webových stránek je velmi atraktivní nejen z vývojářského a uživatelského hlediska. Co se týče pohledu ze strany vyhledávače, tak se obsah skládá z jedné výchozí stránky a vůbec nic se nemění.
Jak to tedy vypadá?
V minulosti Google vyzval vývojáře, aby zabránili používání JavaScript technologie pro poskytování obsahu nebo odkazů na obsah vzhledem k obtížnosti indexování dynamického obsahu. Postupem času Googlebot začlenil způsob jak vyhledávat obsah, který je poskytován pomocí JavaScriptu. Samozřejmě nemáme k dispozici přesné informace o tom, jakým způsobem Googlebot nakládá s obsahem, který získá z JavaScriptu. Dle informací je Googlebot schopen nyní nejen napodobit uživatele kliknutím na tlačítko, ale také dokáže pracovat s JavaScriptem, který se aktivuje kliknutím a následně pak pokračuje za obsahem. Pravda je, že tento jev je malý krok pro robota od Google (Googlebot), ale velký skok v indexování webového obsahu. V minulosti se Google pokoušel dostat k vývojářům se standardizovaným způsobem zpracování dynamického obsahu, aby měl Google lepší pozici pro indexování tohoto dynamického obsahu, ale tento návrh byl více či méně ignorován.
Závěrem lze říci ..
Také si uvědomte, že zpracovaní JavaScriptů musí být prováděno na serverech Google, které provozují robota Googlebot. Například internetové obchody mohou zaznamenávat zvláštní chování a to zejména při vytváření obrovských nákupních košíků plných zboží, kde může být vloženo jedno zboží od každé položky.