
Kdo má být cílem seo optimalizace?
V našich luzích a hájích krásné České republiky je doslovně zažit a tradičně překrucován termín seo optimalizace pro vyhledávače. Jak již napovídá mnoho různých článků a rad, které kolují internetem ohledně optimalizace stránek pro vyhledávače, je milně a často doslovně překlad brán tak, že máte své stránky plně podrobit rozmarům a vrtochům nejrůznějších fulltextových vyhledávacích botů. V našem článku se Vám pokusíme vystvětlit proč nemáte šanci s tímto přístupem kvalitně uspět, pokud se Vaše politika bude ubírat doslovným zněním "Search engine optimization".
Proč optimalizovat primárně pro uživatele?
- Uživatel nebo potenciální čtenář či klient hledá pomocí vyhledávače co nejvíce relevantní odpovědi s tím, aby mu vyhledávací služba poskytla webové stránky s co možná nejvíce relevantním obsahem, který mu zodpoví jeho dotaz. Čím přesnější požadavek uživatel zadá, tím přesnější obsah také požaduje.
Vztah uživatele a vyhledávače
- Uživatel chce kvalitní a relevantní výsledek z full textového vyhledávání a naopak vyhledávač chce, aby se mu uživatelé vraceli a pravidelně jeho služby využívali.
- V případě, kdy vyhledávač neposkytuje dostatečně kvalitní informace, se uživatelé mohou směřovat na jiný vyhledávač, který splní jejich požadavky mnohem lépe.
Hodnotný obsah webové prezentace
- Základem úspěšné webové prezentace je její přehledný a plnohodnotný informační potenciál, který může poskytnout v dostatečné míře.
- Struktura prezentace a správná sémantika patří k základním technikám pro zkvalitnění obsahu prezentace
Žádoucí efekt z pohledu uživatele
- Vstup na takovou stránku, která nám poskytne ucelené a přehledné informace o dané problematice, kterou jsme pomocí vyhledávače poptávali.
- Odměnou pro webmastra nebo pro projekt jako takový je zvyšující se návštěvnost webové stránky a její zvyšování pozic nejen ve full textovém vyhledávání.
Nežádoucí efekt z pohledu uživatele
- Vstup na stránku, která neposkytuje požadované informace a tím tak ztrácí na možné oblibě z řad čténařů. Není přece nic jednoduššího než se přesunout pomocí tlačítka zpět na vyhledávání a poohlédnout se po stránce, jež nám poskytne relevantnější obsah.
Jaké získáváme ponaučení?
Tak především:
- Vytvářejte webové stránky, které nabídnou kvalitní obsah, přehlednou strukturu a v konečném výsledku budou pro Vaše uživatele přínosné a užitečné.
- Stránky s kvalitním obsahem, byť s menším počtem odkazů v PR webech, katalozích apod, budou mít vždy u vyhledávačů větší přednost.
Vždy se snažte vytvářet stránky se svým obsahem s důrazem zejména na uživatele a nikoliv na roboty. Různé rádoby seo techniky, které fungovaly před x lety a dnes téměř nefungují, se rozhodně v příštích letech vytratí do pozadí. Vždy mějte na paměti, že validní prezentace s přístupným akvalitním obsahem je základ pro Vaše webové stránky.