
Joomla 2.5 - přidání článku
V tomto článku si ukážeme, jak snadno vytvořit a uložit nový článek v redakčním systému Joomla! 2.5 s použitím editoru JCE. Jedná se o základní popsání, jak vytvořit článek a nemá za úkol rozebírat jednotlivé funkce JCE editoru, který byl použit při vytváření článku.
Přidání a uložení článku
Pokud chceme přidat článek, stačí si vybrat v ovládacím panelu nahoře vlevo Přidat článek nebo pomocí menu Obsah - Správce článků - Přidat nový článek. Lze používat také ještě metodu, kdy otevřeme v ovládacím menu Správce článků a poté stisknete v pravé záložce Nový.
Při publikování článku mějte vždy na paměti, že je nutné vyplnit minimálně Title, Alias a kategorii pod kterou se bude článek zobrazovat na webových stránkách.
Dále také můžeme ovlivnit celou řadu nastavení pro článek jako je přístup, jazyk, stav a oprávnění. V záložce Možnosti zveřejnení lze také nastavit autora článku, datum vytvoření a od kdy do kdy má být článek aktivní. Pokud nechceme článek uveřejňovat jen na určitou dobu, necháme položky Zveřejnit od a Zveřejnit do prázdné při ukládání článku. Náš Joomla! systém automaticky při uložení článku doplní aktuální datum a čas a můžeme článek dát uložit.
Ovšem toto není vše, co můžeme v článku nastavit a specifikovat tak, aby maximálně splňoval naše potřeby ...
Možnosti nastavení článku
Záložka Možnosti článku nám umožňuje specifikovat jednotlivé prvky článku jako je zda se má k článku zobrazit například autor, datum vytvoření, aktualizace, možnost poslat článek e-mailem, tisk pdf souboru, kategorie a další.
Dále pak máme záložky Nastavení stránky úpravy článku a Obrázky a odkazy, které nás ale teď až tolik nezajímají.
Záložka Možnost META značek je určitě vhodné využívat, pokud chceme specifikovat meta značky k našemu článku, které budou generovány v kódu webových stránek. V této záložce lze nastavit Meta Description (Meta popis), Meta Keywords (Meta klíčová slova) a také značku pro roboty (robots).
Meta description (meta popis) by měl v krátkosti výstižně vyjadřovat obsah dané stránky a tento popis se může objevit ve vyhledávání, a proto je dobré tomuto popisu dávat vyšší pozornost a rozhodně v něm nepsat žádné blbosti.
Meta keywords (meta klíčová slova) obsahuje klíčová slova, která v dnešní době již nemají prakticky žádný vliv a většina vyhledávačů již tento meta znak zcela ignorují a naopak dávají přednost klíčovým slovům použitým v textu za použití vhodného zvýraznění.
V této značce robots lze nastavit různé parametry. Tato značka by měla robotům napovědět jak mají ke stránce přistupovat. Ovšem pozor!, ne všichni roboti respektují nastavení této značky robots.
Index, Follow | indexovat a následovat odkazy |
No index, Follow | neindexovat a následovat odkazy |
Index, No follow | indexovat a nesledovat odkazy |
No index, No follow | neindexovat a nesledovat odkazy |
Závěrem
Pokud jste četli náš článek pozorně, trošku jste dostali lepší přehled o možnostech jak vytvořit a upravit článek k obrazu svému.